<<   <   obsah   > >>

Přehrávky

Přehrávky jsme pojali vždy velkoryse. Předvedli jsme se vždy v plně autentické podobě. Roman se po prvních tónech svlékl do půl těla a vytáhl tyčku s mikrofonem ala Mercury. V hodnotící komisi zasedali spíše váženější než hudebnější soudruzi a soudružky a ti za živého Boha nemohli pochopit ten princip.

Výsledek přehrávek nám ale nebýval zas až tak úplně jedno! Podle získaného ohodnocení jsme byli honorováni pořadateli kulturních akcí. Předseda komise byl odborník. Dirigent Kosina jistě hudbě rozuměl a jeho tehdejší politické zařazení nechci hodnotit. V novinovém článku se mu věnuje i autor tendenčních článků o Patentu novinář Josef Císler.

Jediným způsobem, jak se nám "pomstít" za vzpurnost a drzost, kterou jsme prezentovali celkem bezchybný a sebevědomý hudební výkon bylo, utřít nás u tzv. teoretické zkoušky.

S trochou ironie si vybrali mě a Jirku Malšovského . Tehdy byli mezi námi výborní muzikanti, kteří ale s teorií dosti zápasili. Asi my jediní s Jirkou a možná Roman jsme utrpěli hudební vzdělání. Dostali jsme kvartsextakord stupnice E dur. Tak jsme jim to znova vystřihli a šli jsme s nejvyšším ohodnocením domů. Od té doby ale začala kulturním špičkám napojeným na tehdejší vládnoucí moc téci krev ze zubů...

A takhle nějak vypadal řidičák na klávesy za socialismu. V Mediu jsem jezdil na 80%, v Patentu potom ve skupině tři. To byla ta nej. Ta jezdila hodně dobře. Když mě Tonda Couf při mém odchodu z kapely velice seriozně vyplatil, koupil jsem si hned VW Brouka. Toho samého, který potom vlastnil i Roman Doležal:

Dne 03.03.14 v 22:18 aktualizoval Martin VXL Marek

Motto:
Toto nejsou klasické webovky kapely. Ani dokument úspěšného hudebního souboru. V žádném případě revival. Nejsou to příběhy lidí, na něž by se nemělo zapomenout. Není to e-kniha o Patentu. Ani memento pro mladé lidi, aby neměnili svobodu za dotované jídlo a opití levným rohlíkem poslouchali zakázanou hudbu v dotovaném teple betonového stejnokroje. Toto je hudební Román, který se právě Doležel v mém domácím archívu..., M.Marek
Středobodem mého hudebního života je Patent:
Jiří Malšovský - zpěv, akustické kytary
Roman Doležal - zpěv, flétna
Martin Marek - klávesy
Zbyšek Raška - bicí, perkuse
Zdeněk Couf - baskytara, zpěv
Antonín Couf - kytara, foukací harmonika, kapelník
Skladby Patentu a jeho autorů by neměly upadnout v zapomnění. Měly by zůstat jako slyšitelné volání lidí, kterým jejich lásku k hudbě přibila světská moc na kříž. Volání muzikantů, kteří nemohli pokračovat ve své umělecké dráze tak, jak by sami chtěli.

Stránky hudebního archívu VXL se pokouší mimo jiné i virtuálně revitalizovat dobovými dokumenty nebo autobiografickými příběhy život tohoto hudebního meteoru a skoro až zázračného lidského kroužení kolem něj. Mezi poslední aktualizované články patří:

Nedodělané písně
21.01.2017, informace o písních Patentu
Figurky a DRC (Raška)
19.11.2016, Diskografie ukázka
Zbyšek Raška
19.11.2016, informace o obsazení Patentu
Úvodem
21.08.2016, všeobecné informace
Oceans (Doležal)  
16.04.2016, Diskografie prodej
Michael Gyepes
16.04.2016, informace o hostech
Jitka Charvátová
16.04.2016, informace o hostech
Truffaldino NEW
07.03.2016, informace o písních Patentu
Další články....